fredag 11 februari 2011

gym?

Jag frågade min behandlare idag vad hon tyckte om ifall jag skulle skaffa ett gymkort. Försökte lägga fram det som så att det vore bra för mig att ha något att göra, och komma ut och "träffa folk" och så, hehe. Men nej, hon tyckte inte att det var någon bra idé. Hon sa att jag borde försöka hitta någon fritidssysselsättning som inte var destruktiv i stället. Typ nån teatergrupp eller så, eftersom jag gillar att spela teater.

Hade jag vetat att hon tyckte att gym var destruktivt för mig så hade jag inte frågat henne. Det är ju inte så att jag måste lyda henne, men jag borde väl i alla fall försöka ta till mig det hon säger.

Men fan, destruktivt? Vad som är destruktivt är att bara se på medan min kropp blir allt större och slappare ju mer jag hetsäter. Men men, jag vet ju att träning inte skulle göra mig friskare heller. Jag vill ju vara frisk, det vill jag. Men jag vill inte bli tjock på kuppen. Och så är jag ju så jäkla trotsig också, när någon säger till mig att göra en sak så kommer alltid tankar om att jag kanske ska göra precis tvärtom.


Smal. Allt jag vill vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar