torsdag 10 februari 2011

bekännelser

Nejnej jag vill inte skriva vad jag åt igår, vill inte.

Eller okej. Det blev väl i och för sig inte såå överdrivet väldigt för mycket, men i alla fall 2000 kcal. Och det bara från mackor med tonfisk och creme fraiche på. Och en liten portion grönsakssoppa.

Åh jag måste berätta en grej. I tisdags hade vi den här delkursens sista seminarium, och då hade några av mina klasskompisar tagit med sig fika. Jag åt ingenting av det, och då satte sig en tjej bredvid mig som inte heller åt något och så började hon förklara varför hon inte åt. Hon berättade att hon den senaste veckan gjort kladdkakssmet varje kväll som hon ätit upp själv, att hon inte ens hade orkat grädda smeten utan bara ätit som den var. Och sen på helgen hade hon ätit en gigantisk tårtbit. Så nu hade hon gett sig själv sötsaksförbud. Jag tror dock inte att hon har någon ätstörning, för då hade hon väl inte berättat det där helt ogenerat och dessutom skrattat åt det, eller? Jag skrattade med henne, men inom mig kände jag mig iskall. Hade det varit jag som haft en sådan vecka så hade jag velat ta livet av mig. Dödsångest I tell ya!

1 kommentar:

  1. Fast tjejen har ju lätt överätit, hetsätning/överätning är ju också en sorts ätstörning, dock påverkar det ju inte tjejen sociala liv och inte heller mår hon dåligt av det, varken psykiskt och fysiskt så jag tror inte det är någon stor grej hehe.
    Okej vad bra att så kallaT var rätt, tänkte på det hela dagen igår och var så rädd att det skulle vara fel xD
    Jo jag vet att kroppen lagrar vätska när man kräks men jag känner mig faktiskt smalare efter att ha spytt, men sen är det nästa dag som jag känner mig fetare än vanligtvis så jag tror det är då vattnet hinner samlas i kroppen. Det är jobbigt men jag ska försöka sluta spy, det försöker jag ju med varje dag och någon dag kommer det att funka :)
    kramkram, och kämpa på <3

    SvaraRadera