onsdag 24 november 2010

nytt

Nu har jag kommit igång med en ny blogg. Blogg.se blockerade ju min gamla, men det var nog lika bra för den bloggportalen krånglar ALLTID på ett eller annat sätt och nu fick jag ju en vettig anledning att få tummen ur arslet och byta blogg.

Jag är inne på tredje dagen med köpenhamnsdieten nu faktiskt och det går riktigt bra. Det känns som att man äter hela tiden (kanske för att jag inte är van vid att äta lunch...), och ändå får man vara lite sådär skönt hungrig på kvällen och på morgonen när man vaknar :) Här är den, om någon skulle vilja prova:

DAG 1 + 8f: kaffe (alltid utan något i)
l: 2 ägg (alltid hårdkokta), kokt spenat, 1 tomat
m: 1 biff, sallad

DAG 2 + 9f: kaffe
l: 1 biff, sallad
m: 1 skiva kokt skinka, 2-3 glas naturell youghurt

DAG 3 + 10f: kaffe
l: spenat, 1 tomat, 1 frukt(valfri)
m: 1 skiva kokt skinka, 2 ägg, sallad

DAG 4 + 11f: kaffe
l: 1 morot, 1 ägg, 1 litet paket keso
m: fruktsallad, 2-3 glas naturell youghurt

DAG 5 + 12f: rivna morötter med citron
l: kokt fisk
m: 1 biff, sallad, 1 stor brocolli

DAG 6 + 13f: kaffe
l: kokt kyckling, sallad
m: 2 ägg, 1 morot

DAG 7f: te utan något i
l: grillat kött
m: inget
salladen (när det står sallad är det denna): morot, röd/grön paprika, purjelök. alt. salt, peppar, vinäger eller dylikt, pressad citron.

3 kommentarer:

  1. Oj det var jag jag (bones) som skickade kommentaren förresten, haha vad krångligt det är att kommentera på blogspot..

    SvaraRadera
  2. sv: Det blev en blomranka på under och överarmen :) Riktigt snygg vart den!

    SvaraRadera
  3. jag skickar dig uppgifterna på din mail :) <3

    SvaraRadera