fredag 26 november 2010

Mad world

I går sket det sig lite med dieten, jag blev ashungrig på kvällen och åt två tallrikar yoghurt med havregryn och äpple i. Det känns ju inte som världens undergång direkt, så länge jag håller mig ifrån chokladen nu så är jag glad liksom. På Ica här där jag bor får man köpa en aladdin/paradis-ask för 29.90 om man handlar andra varor för minst 100 kr nu. Jag kan inte beskriva med ord hur mycket jag HATAR sådana erbjudanden. Jag behövde handla igår, men det tog lång tid innan jag vågade för jag tänkte hela tiden att även om jag känner mig säker innan jag går in i affären så kommer jag kunna ändra mig när jag väl är där, och kommer jag ut med en jävla paradisask så dör jag!

Som tur är så kom jag ut helt utan choklad. Bara grönsaker och kött och stearinljus och hårfärg fick hamna i min matkasse.

Jag funderar lite på att fasta idag. Egentligen är det bättre om jag fortsätter följa dieten som om inget hänt, men det vore verkligen skönt med en dags fasta. Vi får se hur jag gör. Nu, kaffe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar